08-05-2018, 08:31 PM
(This post was last modified: 07-21-2024, 05:25 PM by RasitTunca.)
TERBiYET YOLU iKiDiR (RUH YOLU NEFiS YOLU)
07.05.2013 Sali
سُوۡرَةُ النّصر
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
إِذَا جَآءَ نَصۡرُ ٱللَّهِ وَٱلۡفَتۡحُ (١) وَرَأَيۡتَ ٱلنَّاسَ يَدۡخُلُونَ فِى دِينِ ٱللَّهِ أَفۡوَاجً۬ا (٢) فَسَبِّحۡ بِحَمۡدِ رَبِّكَ وَٱسۡتَغۡفِرۡهُۚ إِنَّهُ ۥ ڪَانَ تَوَّابَۢا (٣)
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
iza cae nasrullahi velfeth.veraeytennase yedhulune fi dinillahi efvacen. fesabbih bihamdi rabbike vestagfirhu innehu kaane tevvabe.
sadakallahul azyim.
Allahümme salli ala Seyyidina Muhammedin ve Ala eeli seyyidina Muhammed
Kema Salleyte Ala seyyidina ibrahime ve ala eeli seyyidina ibrahime inneke hamidun Mecid.
esteuzubillah
Ela inne evliyaeallahi la havfun aleyhim velahüm yahzenun.
Yunus 62
ulemaü ümmetti ke enbiyai beni israil.
el ulemaü verasetül enbiyai.
Yolculugumuza başliyoruz Hakka giden tariklarda evliyaulLahin büyükleri saliklerini yani mürid ve sofilerinI kendilerine taabi olanlari hakka ulaştirmada iki yolu takib etmişlerdir birisi Ruhu yükseltip ve kuvetlendirip ucmasini saglamişlar bir digeride nefsi alcaltip unun üstüne binmeyi yeglemişler. Fakat bu işde öyle mahir olmak lazim gelirki cibilliyati mesela tilki olan için sirtina binmek ile yükselme olmaz tilkinin sirtina binsen nereye gidebilceksin yani burada hirsziligin karşiti olan dürüstlügü ve namus ve izzeti yükseltip güzel ahlaklari güzel gösterip ona sevdirmeyi yeglemek lazimdirki yani ruhunu yükseltmek gerekirki o yükselme gösterebilsin.Yoksa nefsini alcaltip kendine hirsiz tilkisin sen demekle onun nefsi islah olamaz belkide dahada kuvvetlenir ve calmayi cirpmayi meslek edinen ler gibi bunu marifetmiş gibi görebilir. böyle olunca nefsine binmek yerine nefsi onun sirtina biner.Yahut nefsi afedesiniz essek cbilliyatinda olan birinin nefsi alcaltilir yani onun sirtina binilir ve o kimse yunus gibi hamallik ederek yani yunus efendimizi taptugun kapisinda hamallik edip odun taşimiş yani nefsini alcaltmiş taptuga hambal etmiş ve taptukda onun sirtina binip onun nefsini sürmüş. yani sen nefsini alcaltmazsan nefsin eşşek ise haşari eşşeklik edip zekerinin dogrultusuna yürür gider ve ayni tircilarin hamballarin büyügü tircilarin taksileri motorsikletleri kücük görüp ezmege kalktiklari gibi nefsini büyük görür ve ahaliyi cignemeye kalkar. ulen(BibBiiiiiib Kafa)ola ola nefsin zekerin uzun olunca erdigin yer hamballik eşşek ne yapar yük taşir yani hamballar ne yapar yani eşşek ve kamyon şoförleri yük taşir yahut atlar ne yapar yine yük taşir atlarin en iyisi alti silindir motorlar yine ucklarda hizli arabalrda otobüslerde kullanilir amma niye, hizli gitsin iyi yük taşisin diye. yine vara vara hamballiga vardin yahut koşu ati süvari ati yine sirtina binen biri var ya bir kişi yahut ucak gibi otobüs gibi onlarcasi yahut gemi gibi binlercesi yani ola ola hambal olmuşken kendini zekeri uzun diye bir bokmu sanirsin koyveseler ucunu Allah muhafaza firavun gibi tanrilikda iddia edersin. neden cünkü nefsi büyük burnu büyük zekeri büyük.
tirci tirci mandalinin hastasiyim yollarin ustasiyim derler bunlar. yani eşşeklik marifetmi. Allah dünyada sadece bir eşşek yaratmamiş. eşşek var at var deve var koyun var keci var dana var börtü var böcük var yani
eşşeklik marifet olsaydi insanlar eşşekleri oturma odasinda tutarlardi.
Bu (BibBiiiiiib Kafa) (BibBiiiiiib partisiankarada meclisde oturttu eşşekleri. Allahin hamballari yükden anlar hoşafdan bile anlamazlar suyunu icer üzümünü sirriddira korlar. Taptuk nasil terbiye etmiş yunusu taptugun kapisina odun taşi demiş. o nefsinin böyle alcaltilmasini yeglemiş ve taptugun hamballigini yapip, bir Allah dostuna yaptigi hizmetden dolayi ermişlige terfiye etmiş. yani nefsini alcaltinca ruhu boşa cikip yükselmiş ve ilahi ilhamlari alir olmuş ve o güzel, okudugumuz ilahi gibi sözlerini söylemiş. ruh yükselince meleklerin sesini duyar olmuş. hani yunus peygamber de ,Yunus efendimizin ümmetine azab gelcegini bildirmesi için cebrail gelmişdide, git ümmetini bir daha uyar denilmişdi. ve o cebraile dedi bir ayakkabilarimi bulanda giden uyaran dedi. cebrail dedi hayir hayir bu ayakkabilarindan da önemli hemen git dedi .sonra dedi bir eşşegimi bulup gelende öyle giden dedi. yani ikinci eşşekli peygamber yani birisi üzeyir aleyhisselam digeri yunus peygamber. yunus, yunus olunca zünnun oluncaya kadar cok zaman almişdir ümmeti yola gelmemişdir. sonunda onun yunus oldugunu anlayinca insanlar. bakin yunusun gözlerine yine eşşegin gözlerine, bir benzerlik yokmu ikisinde.yine derviş yunusda önce taptugun hambaliyken erince yol gösteren yunus olmuş yunusun üstüne binilmez artik o binek hayvani degildir o terfi etmişdir. onun sözleri bu yoldakileri hakka vasil eder olmuş.
yine vaaza döner isek cibilliyati serce olan yahut horuz olan birisi için ruh yolu ele alinir. yani eşşegin yanina koydugun zaman serceyi,serce onun kulagi kadar . horuz kafasi kadar ve bu ikisinin nefis uzvuda eşşeginkininn yaninda devede kulak gibi yani nefsi o kadar büyük degil ve nefsi böyle serce kadar kücük olan birisinin nefsini dahada alcaltirsan nefsi kalmaz bu yol yalnişdir böceklige düşer o zaman
o yüzden mürşdinin uyanik olup böyle bir horuzu seyri suluk ettirirken takip edecegi yol ruh yolu olmali güzel meziyetleri ona sevdirerek ve feyiz ile bereket ile nimet ile onun yukari dogru ucmasini saglamalidir. yani mesela bak bu rahman ismi rahman demek şudur ve bu ismin berketi şunlardir diye onun agzina rahman balindan calip rahman ne demek tatmasini saglayip rahman tecelliyatini onda ziyade etmek sonra bak bu rahimdir deyip rahim balindan agzina sürüp rahim teceliyatina ona sevdirip onda rahim ismini ziyade etmek ve diger bütün ismi azami ona talim etmek ile Allahin doksandokuz ismi ve doksan dokuz ahlaki hamideyi ona sevdirip onun bu ahlaklar ile zinetlenmesini saglamalidirki ruhu kanatlanip ucsun.
nefsi eşşek kadar olani ucurmakmi kolaydir yoksda nefsi serce şahin yahut bir horuz olanimi ucurmak kolaydir. eşşek olanada kanatda taksan ucamaycagi için onu ruh yolundan terbiyet edip ona güzel ahlaklari ögretmek boşuna ugraşmakdir ona nefsin i alcatmasini ögretip nefsini kcültmeyi ögretmelidir. ve kötü ahlaklarini terketmeyi ögretmelidir. onun da önce yunuslukdan gectigini anlamali ve yani yunus ve derviş olmakdan gectigini bilmeli ve bu yolda nefsini kücültmek kirk sene sürsede vazgemeden o yolda gayret etmelidir. şunu kulagina kafasina iyice sokmalidir ki eşşek ucmaz horuzda yarim ucar horuz olmadan kuş olup ucamayacagini bilmelidir. yani nefsini öyle kücültceksinki eşşekde kulak mesabesinde olacak demekdir bu. bu o kulak kadan nefisde gerektiginde yeniden eşşek yolup yere inebilmek icindir.
melek gibi insan derler melek gibi olmak için erkeklikden kadinlikdan gecmen gerek yunus olman gerek meleklerde erkeklik dişilik yokdur yani nefis uzvu yokdur onlarin. daha nefsine uan birisine melek gibi denmez. işde hepten nefis terkedilmez cünkü eger nefis tamamen öldürülürse ilyas gibi giderde dönmez bir daha o zaman nefis ve ruh. Allah bademe cücük vermiş, armuta sap sip vermiş , üzüme cücük gibi bir cekirdek vermiş, yani nefis muhafaza edilir tamamen öldürülmez.
işde nefis öyle pohpohlanip serbest birakilirsa her dedigi yere hamam olursa(Baş (BibBiiiiiib Amca1)gibi baş koltukdan aşagi inemez olursa olsa olsa nefisini tanri sanan(BibBiiiiiib Kafa)firavun gibi olur ve kendini tanri zannederse şaşmayin cünkü nefisni uzata uzata eşşeklikdende gecip firavunluga alcaltmişdir ve firavun o kadar alcalttiki onun cesedi ve ordusu denizlerin en alt seviyesine indirildi deniz dibine batirildi. dünyada gezen nefsi büyükler eşşek oluyurdu ya dünyanin ve denizlerinde altina inen nefis olursa o zaman bu nefis ne olur. yani civa zehirli ve ve sivi heryere yerleşen her koltugu kaplayan dokundugunu zehirleyip öldüren aşagilarin aşagisina inmiş pis mahluk bunlar denizdende petrol cikarirlar yani denizinde bokunu pisini cikarirlar. Allah bazi pislikleri denizin dibine batirimiş taa o kadar aşagi mahluk etmiş onlar onunda dibine sondaj vurup bu pislikeri yeryüzüne cikarirlar ve işde böyle firavunlar yeryüzünde yeniden ayaklanip gezer olurlar. halbuki kuranda yunus suresinde rabbimiz firavun için onun bedenini saklayacagini ve onu denizin dibinde bir köşeye atacagini ve onu sonradan gelenler için ibretlik muster birakacagini buyuruyor. ve firavunun cesedi bulundu ve onun o ibretlik firavun oldugunun delili normal firavunlar mumyalanip ici cikarilirken bu secde eder vaziyette bulunan bu firavunun ici icinde durmakdadir. işde bu alcaklarin alcagi mahluklarin başi deniz başina göcünce secdeye varip ben musanin rabbine inandim dedi. amma onun için cok gec olmuşdu takdir bicilmiş kaftan olmuşdu onun sirtina. ve bu böyle secde eder vaziyette ibretlik birkildiki nefsin azitsa bu kadar büyüse sonunda, sende Allaha secde etmek zorunda birakilcaksin. Allah bir diyeceksin demekdir.
Eger Firavun: Allah birdir deyip secdeye vardiysa, senden büyük Allah var kendini bir bok zannetme. bir gün sende, o Allahin önünde boyun egdirilceksin ve büyügün sen degil bir olan Allah oldugunu ikrar edeceksin. eger gec kalirsan firavun gibi insanliga muster olursun. sen o kendine yalniş yapanlari hani sallandiriyorsunya. Allahda o urganda bir gün seni sallandirida senden sonra gelenlere ibretlik muster birakir. cami yikan menderesi Allah nasil urganda sallandirdiysa böyle peygamberin müjdesine mazhar olup istabulu fethetme şerefine eren aziz milletimizin gönlünü yikmakdan sende o urganda birgün sallandirilirsin.
Allah insanlari carparmi evet carpar nasil carpar mesela domuz suretine carptigi bir adam müslümanlara domuzuk eder hale gelir. bu adamin carpilmiş oldugunun alameti müslümanlara zarar vermeye calişmasindan anlaşilir yine tilkilige carpilmiş bir insan kurnazligi ile övnüp falandan şunu caldim filandanda şunu caldim diye övünür vaziyetde bulunur. ve kendini dünyanin en kurnazi digerlerinide enayiler olarak görür. eşşeklige carpilan biri, kadirgalilik taslayip cekil lan yoldan, ben varken bu yolda yürümek sanami düşmüş demeye kalkar . ve tirci otobüscü gibi taksileri bisikletleri motisikletleri cignemeye kalkarsa onun carpildiginin alametidir. yok eger bu tirciligi otobüscülügü insanlara hizmet yolunda sarfedip insanlara gökten bakmaktansa yükün varmi taşiyan gidecegin yere ben götürüp getiren diye alcak gönüllü olup nefsini dahada azmakdan koruyup nefsini alcaltip kücültürse böylece hizmet ede ede kuşlar melekler mesabesini kadar yükselebilir. yani bazen olur kik sene gerekir bunun için.
Rabbim bizleri insan dogup insan ölmegi yaşarkende meleklerin ve güzel ahlak ve meziyet sahibi insanlarin ahlaki ile ahlaklanmayi nasip eylesin.
Nefsini tamamen öldürmeden gerektiginde nasil hareket edilcegini bilen arif kullarinin salih kullarinin zümresine ilhak eylesin. bazen yükselip bazende alcalmanin gereketigini bilmeyi ve idrak etmeyi nasip etsin. Amiyn
Elfatiha Maassalavat
Başağaçlı Raşit Tunca
07.05.2013 Sali
Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca