07-29-2022, 07:48 PM
MÜRŞİDE TESLİM OLMANIN DERECELERİ
Mürşid hakkında ihlasın en düşük derecesi:
Müridin, dünya kutuplarla dolu olsa dahi feyiz kapısını ancak şeyhinin açabileceğini ve bütün
ibadetlerinin şeyhin bir tek nazarına (bakışına) eşit olamayacağına inanmasıdır.
Teslim Olmanın En Yüksek Derecesi:
Yok olacağını bilse dahi; dünya ve ahiret yararı olmaksızın duraksamadan şeyhinin emrini
yerine getirmesidir. Bununla birlikte beraber olduğu veya daha önce yaşamış olan
kardeşlerinin ve sadıkların ibadetlerine bakmamalıdır. Çünkü bu teslimiyeti engeller. Zira
teslim olmanın anlamı; ‘Her kim silahını efendisinin kapısına asarsa rahat eder’ sözünden
anlaşılmaktadır. Buradaki silahtan gaye, müridin çalışması ve şeyhinin nazar etmesidir.
İşin gerçeği şu ki; bilgili bir şeyh, müridinden fazla müridini tanır ve nefsinin tedavisinin bilir.
Çünkü kamil mürşit,müridini birçok yollarda yürütür ve yetiştirir. Örneğin bazen yalnız rabıta
bazen yalnız sohbet bazen yalnız murakabe, bazen yalnız fikir, bazen yalnız cezbe, bazen de
bunların birkaçı veya hepsiyle yetiştirir. Sözün özü mürid tam teslim olmazsa, şeyhten yol
gösterme ve yetiştirme olamaz. Allah-u Teala (c.c) ve O’nun Resulü gerçeği daha güzel bilir.
Mürşid hakkında ihlasın en düşük derecesi:
Müridin, dünya kutuplarla dolu olsa dahi feyiz kapısını ancak şeyhinin açabileceğini ve bütün
ibadetlerinin şeyhin bir tek nazarına (bakışına) eşit olamayacağına inanmasıdır.
Teslim Olmanın En Yüksek Derecesi:
Yok olacağını bilse dahi; dünya ve ahiret yararı olmaksızın duraksamadan şeyhinin emrini
yerine getirmesidir. Bununla birlikte beraber olduğu veya daha önce yaşamış olan
kardeşlerinin ve sadıkların ibadetlerine bakmamalıdır. Çünkü bu teslimiyeti engeller. Zira
teslim olmanın anlamı; ‘Her kim silahını efendisinin kapısına asarsa rahat eder’ sözünden
anlaşılmaktadır. Buradaki silahtan gaye, müridin çalışması ve şeyhinin nazar etmesidir.
İşin gerçeği şu ki; bilgili bir şeyh, müridinden fazla müridini tanır ve nefsinin tedavisinin bilir.
Çünkü kamil mürşit,müridini birçok yollarda yürütür ve yetiştirir. Örneğin bazen yalnız rabıta
bazen yalnız sohbet bazen yalnız murakabe, bazen yalnız fikir, bazen yalnız cezbe, bazen de
bunların birkaçı veya hepsiyle yetiştirir. Sözün özü mürid tam teslim olmazsa, şeyhten yol
gösterme ve yetiştirme olamaz. Allah-u Teala (c.c) ve O’nun Resulü gerçeği daha güzel bilir.